Waar een bank holiday al net goed voor is. - Reisverslag uit Didcot, Verenigd Koninkrijk van Claudia Geels - WaarBenJij.nu Waar een bank holiday al net goed voor is. - Reisverslag uit Didcot, Verenigd Koninkrijk van Claudia Geels - WaarBenJij.nu

Waar een bank holiday al net goed voor is.

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 Mei 2008 | Verenigd Koninkrijk, Didcot

Ha allemaal, ik heb weer wat foto's voor jullie op de website gezet. Werd ook wel tijd, he. Maar let op: over 22 dagen loopt mijn extra fotospace af, dus als jullie nog veel willen blijven zien, houd dan maar een collecte (haha)!!!
Vandaag is een vrije dag voor iedereen in Engeland, dat noemen ze hier 'bank holiday', dus ik had even tijd om wat foto's en een berichtje te plaatsen. Vreemd genoeg hadden we geen vrij op Pinkstermaandag. We hadden toen gasten van de muziekschool uit Hamar, voornamelijk kinderen en jeugd en dat was erg fijn. Ze gaven een concert voor ons op zaterdag. Dat betekende weliswaar,dat we de uitzending vanuit Pagedal misten, maar die werd opgenomen, dus daar hebben we zondag van genoten. Ik heb zuster Mihic en Nicolette gezien, mama en Nienke en Talitha. Dus dat was erg leuk. En ook heel erg opbouwend.Iedereen hier stond er versteld van hoe groot de zaal op Pagedal is!
Inmiddels is er ook veel gebeurd. Papa en mama zijn op vakantie (bij mij) geweest. Dat kon goed, wat Sarah en Hannah waren die week op vakantie in the Lakedistrict. Dus we hadden het hele huis voor onszelf. Het eerste weekend gingen we naar Taunton, waar ik toneelrepetities had voor het toneelstuk over Nehemia, dat we op de kinderconferentie op 5(?) mei zouden opvoeren. Op zondag gingen papa en mama op bezoek bij Mary Dight met Len en Jenny Hines! Ze hebben een heerlijke dag gehad, terwijl ik repetities had op Huntworth.
Op maandag nam Lester ons mee uit naar Warwick Castle, een mooi kasteel in Noord-Oxfordshire. Op dinsdag reden we van dorpje naar dorpje in the Cotswolds. Op woensdag wandelden we door Oxford en bezochten het Pitt Rivers curiositeiten-museum. Op donderdag beklommen we White Horse Hill bij Uffington (Lees 'Zonnepaard, maanpaard' van Rosemary Sutcliff er maar op na) en 's avonds hadden we ons galgemaal (uhm) bij Lester en Janet Gale thuis met Cliff en Sue Jones. Gelukkig een beetje echt vakantie voor papa en mama, onwrikbare DWN-ers! Op vrijdagochtend moesten we al weer afscheid nemen.
Het volgende weekend was de kinderconferentie, als ik de datum goed heb. In de tussentijd werd ik ontslagen op school (op St.George's Day), omdat ik een jongen bij de schouders greep, nadat hij op me schold en de klas uit rende. Dat was niet geoorloofd voor een invalleerkracht. Dus nu reinig en leg ik weer fijn vloerbedekking, zoals in het begin, totdat ik een nieuwe baan heb gevonden. (Brr, iemand een goede tip?)
De kinderconferentie was erg fijn. Samenkomst en spelletjes en plezier en toneel als afsluiting. De volgende dag was er 'streekdag' voor heel Engeland. Tinca was dit weekend op bezoek, zij hielp met het schminken van de acteurs voor het toneelstuk en genoot van de opbouw in de samenkomsten. We gingen wat eerder weg (na de samenkomst en lunch) en namen een mooie route dwars door Engeland nar Didcot terug. Via de kathedraal van Wells en steencircels (maar lang niet zo groot en indrukwekkend als Stonehenge).
Op maandagochtend kwam Tinca weer veilig in de trein terecht (hoewel op het nippertje).
Zoals ik al heb vermeld, hadden we het weekend van Pinksteren bezoek uit Hamar. En tussen alles door zijn er de dinsdag avonden, dan hebben Elizabeth Heaven en ik 4 allerliefste meisjes voor activiteitsclub: Rafaela Laithplang-Williams, Rebecca en Amy Hollister en Ellie Turner. Morgen hopen we een 'fotoshoot' met ze te doen, met grappige jurken verkleden en dan op de foto bij een kerkje.
Woensdag a.s. ga ik voor het eerst camperen hier in Engeland. We gaan met een heel stel families met caravans en Lester en Janet moesten nog wat aanhang hebben voor de gelegenheid, dus ze hebben Lucy Jacobs en mij 'onder hun vleugels genomen', zoals Janet zo lief zei. Wij staan met mijn tentje naast hun caravan. Ik verheug me er zeer op, nu voor mij een echte vakantie (als die met papa en mama er al niet een was).
Ik wens jullie ook een fijne week, tot gauw, Nienke echt tot gauw ziens en papa en mama alvast een goede voorbereiding voor uw cruise gewenst!
Liefs van de 'ont-bijte' Krokodil (ik heb waarschijnlijk honger)


  • 26 Mei 2008 - 19:00

    Hanneke:

    Leuk Claudia om zo een verhaal van je te horen.. Je maakt heel wat mee daar in Engeland. Leuk zo een site want dan blijf ik je nog kennen want we zien elkaar natuurlijk niet meer zo vaak. Niet dat ik mijn exmeisjesclubleider, exmentrix exlerares Nederlands en exlerares Duits zal vergeten hoor!! ja dat ben je allemaal van mij geweest hoor...:P Ik ga nu bijna stoppen met het a-team ik heb nog 3 maanden en dan heb ik hier al weer 2 jaar gezeten en dan ga ik weer gezellig naar SCHALKWIJK!!!!! daar heb ik echt wel zin in.. Nou zet em op daar dan doe ik dat hier :P liefs Hanneke/Hos

  • 27 Mei 2008 - 10:22

    Nienke:

    Hoi Claudy!
    Gaaf je nieuwe foto's en verhaal! Heb je trouwens Lester en Janet nog gevraagd naar het poppenhuis ;) Of ze 'm zolang niet verkopen?!
    Leuk, je kreeg een berichtje van Hanneke op haar verjaardag!
    Nou, inderdaad tot spoedig ziens! Help me herinneren dat ik op zondag 15 juni mijn vlucht opnieuw moet bevestigen... anders kom ik alsnog niet en dat zou jammer zijn ;) Maar ik zal het hier ook met grote letters op een briefje schrijven en ophangen!!!
    I love you, sister! Doe de groetjes aan Sara en Hanah en aan Lester en Janet, ik kijk ernaar uit jullie allemaal te zien! Maar eerst moet ik nog een paar weken aanpoten voor school, want meteen als ik thuiskom, heb ik tentamens. Misschien gebruik ik jou die week nog wel als oefenpartner voor bijvoorbeeld 4-handengebaren (Doofblindheid)... als je het leuk vindt, natuurlijk ;)
    Een BIG HUG van mij en tot sinas!

  • 01 Juni 2008 - 14:55

    EvF:

    e e oa
    e ooai oa
    ai eo

    Net terug uit betere oorden, waar de warme zon schijnt, het eten geweldig is en de stress ver te zoeken is(sig sig). Overigens toont het ons ook de grote tegenstrijdigheid van de 'civilized British people'. Misschien een idee degene die je ontslag geeft vanwege het bijbrengen van wat discipline eens mee te nemen naar de badplaatsen waar de Britse jeugd haar vertier zoekt? Nee, ik zou het gewoon niet te serieus nemen en de bovenstaande uitspraak van Nikos Kazantzakis als lijfspreuk te nemen (heb ik ook gedaan):

    Ik verwacht niets
    Ik ben nergens bang voor
    Ik ben vrij

    En als we dan af en toe 'sig sig 'tegen onszelf (en de mensen om ons heen zeggen, d.w.z. 'doe het rustig aan'), dan voorkomen we dat we ooit moeten zeggen: 'keep the world from turning, I wanna get of'.

    Ahum, ik ben een halve filosoof geworden... Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet :-).

    Ook een big hug van mij en geniet er strakjes van als die kleine vechtjas bij je is, hé?

    EvF (jeweetwel)

  • 01 Juni 2008 - 14:56

    EvF:

    Oeps, deze website herkent geen Grieks... Nou ja, de echte Griekse tekst heb je nog tegoed van mij. Als je de bedoeling maar begrijpt.

  • 03 Juni 2008 - 20:33

    Anton Bongiovanni:

    Hoi Claudia,

    Lang geleden dat we elkaar zagen. Jaar of tien? Jouw leven is nog steeds heel enerverend... tenminste, je verhalen klinken wel spannend. Toen ik onlangs ineens benieuwd was hoe het met jou gaat, wist Google je te vinden. Is die crazy crocodile je pseudoniem, of meer de ware aard van 't beestje...?
    Heb je foto's bekeken: je bent vrijwel niks veranderd. Een crocodile kan blijkbaar geen haren verliezen. Ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Al idee van een nieuwe baan? Scholen genoeg! Overigens: je ongestraft uit laten schelden door een snotaap zou mijn eer ook te na zijn. Volgende keer vriendelijk blijven kijken en vréééselijk hard op tenen gaan staan! Verder: succes bij het vinden van een sympathiekere school.

    Zou het best leuk vinden je weer eens te spreken, maar bij gebrek aan beter doe ik het nu even af met een berichtje.

    Hartelijke groet,
    Anton

  • 16 Juni 2008 - 17:51

    Wilmartijn:

    Leuke foto's, heb je het verhaal ook op MP3, ik ben niet zo'n goede lezer, maar ja daar heeft Wilma weer niets aan ;-)

    Liefs en groetjes,
    ons2

    p.s. Een fijne week met Nienke. CU at verdens beste sted!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

verhuisd, naar Didcot, Engeland

Actief sinds 17 Aug. 2006
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 25763

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: